REGLER

Her finder I de kriterier, der gælder for aflevering, bedømmelse og upload af løsninger. Her kommer oplysninger om, hvad eleverne skal aflevere, hvordan de skal aflevere det og hvornår.

Her er også oplysninger om, hvordan juryen bedømmer elevernes løsninger, og en guide til hvordan I kan foretage den lokale udvælgelse på den enkelte skole. Bemærk at det er den enkelte skole, der beslutter, hvordan denne proces skal forløbe. Så hvis der er tvivl, spørg på skolen.

Vejledning til udvælgelse på skoler.


Guide til upload af løsninger.


Regler og bedømmelseskriterier​ (download PDF)
Hvornår er et design egentlig 'Design to Improve Life'? Det er det, når det lever op til de tre grundlæggende parametre: Form, Impact og Context. Det er disse parametre, juryen foretager den samlede bedømmelse ud fra.


Er det svært for jeres elever at forstå, hvad 'design' er? 
Når man arbejder med Design to Improve Life, kan 'et design' betragtes som 'en løsning'. Er det svært for dine elever at forstå, hvad design egentlig er, kan det derfor være en ide at bruge begrebet 'løsning', når eleverne skal lære at forstå, hvordan man arbejder med Design to Improve Life. Det er dog vigtigt og en grundlæggende del af projektet, at eleverne langsomt vender sig til, at 'design' i denne sammenhæng er noget andet og mere end 'løsning' i almindelighed. Læs mere om 'Terminologi og definitioner' (download PDF). (samme fil som ligger på side 1)

 

Afleveringsformater
Her kan I se, hvilke opgaver eleverne skal besvare, og hvilke kriterier vi stiller til afleveringen af de endelige designløsninger.

Afleveringsformater indeholder de opgaver, eleverne skal besvare i løbet af projektugen. Det er vigtigt, at I holder jer til disse formater, når I guider eleverne i udarbejdelsen af deres løsninger, og når I skal aflevere løsningerne på hjemmesiden.

Indskolingen (download PDF)

Mellemtrin (download PDF)

Udskoling (download PDF)