AKTIVITETSPLAN

AKTIVITETSPLAN

 

Nedenfor kan I orientere jer om tidspunkter for afholdelse af Helsingør Kommunes tredje udfordring og Battle.

2017

  • 6. – 10. november 2017: Projektuge
  • 16. november 2017: Deadline for upload af designløsninger
  • 17. november – 30. november 2017: Screening og jury-proces
  • 5. december 2017: Skoler orienteres om, hvilke løsninger der går videre til Battle
  • 14. december 2017: Battle

Emnet for denne udfordring er: 

  • "Helsingør som Danmarks bedste børne- og ungekommune”

 

 

Om Udfordringen 6. – 10. november 2017
I uge 45 arbejder alle skoler i Helsingør Kommune med Udfordringen og d.14. december afholdes Battle, hvor vinderløsningerne findes. Læs om afleveringsformater og bedømmelseskriterier under menuen regler.  Du kan også finde et forslag til en ugeplan her

 


Om juryproces og Battle
Der udvælges to projekter pr. klasse, og ved en præsentation på skolen, arrangeret af skolens koordinator, vælges to projekter fra hvert trin (indskoling, mellemtrin og udskoling), som uploades til hjemmesiden her. Der uploades i alt 6 projekter pr. skole (eller 2 fra hvert trin), medmindre der er aftalt et andet antal med den lokale koordinator. Spørg på skolen, hvem der koordinerer hos jer.

Her kan du læse vejledningen til udvælgelse på skoler. 


Der uploades ca. 100 projekter fra alle kommunens skoler tilsammen, hvoraf 21 inviteres til Battle. De 21 projekter fordeler sig på 7 fra hvert trin, og de udvælges online af juryen, som er sammensat af lokale og nationale eksperter. Juryen deltager også i Battle.

 

Præmier
Der uddeles tre priser ved Battle, som alle indeholder en oplevelsestur for hele klassen. Turen planlægges i samarbejde mellem lærer og elever, og kan derfor planlægges, så den fagligt og tidsmæssigt passer ind i det øvrige skolearbejde. Der er et krav om, at turen skal indeholde et innovationsaspekt, og der skal sendes et par linjer til projektlederne – gerne i form af en kort artikel ledsaget af et eller flere fotos – om hensigt og udbytte (meget gerne skrevet af eleverne).

 

De tre priser er:
Innovationsprisen (hovedprisen, udpeges af juryen).
Publikumsprisen (stemmes der om blandt deltagere og publikum ved Battle).
Kommunikationsprisen (udpeges af projektlederne ud fra samlet indtryk af kommunikationen, som den fremgår af uploadet materiale inkl. video og præsentation ved Battle).

 

Praktisk
Gem elevernes modeller og plancher.
Battle afholdes på Helsingør Gymnasium d.14. december kl.12-18. Der er indlagt pauser og let forplejning.

 

Ved Battle er der en tavle til rådighed med plads til teamets 3-4 plancher samt et bord, hvor man kan stille sin model. Hvis man vil vise video, skal man selv have en pc med. Der er strøm og internetadgang, men ikke adgang til Smartboard.
Se video fra Battle her.
Der udsendes indbydelse, dagsprogram og yderligere praktisk information om Battle direkte til skolerne i begyndelsen af december.

 

Antal deltagere ved Battle
Af pladshensyn er vi nødt til at sætte en grænse for antallet af deltagere. Hvert af de 21 teams, der inviteres, kan deltage med teamets medlemmer (max 4-6- elever + en lærer/pædagog) samt max 4-6 gæster.
I beslutter selv om gæsterne skal være forældre, søskende eller andre elever.
Vi er meget opmærksomme på, at det er svært at sortere i eleverne, så vi anbefaler faktisk, at det kun er teamet, der tager afsted og at gæsterne så evt. er en ekstra lærer/pædagog samt forældre eller søskende.